Suzanneindia.reismee.nl

THE CAMEL SAFARI

Hallo allemaal!!

Hoe is het daar in Nederland er zijn geruchten dat het regent en vies weer is ik heb een spirituele zonnestraal uit handevn van god Ganesh gestuurd.. hopelijk kom het snel bij jullie!

Ik zal eerst wat vertellen over demanier hoe iedereen hier je een camelsafari probeert aan te smeren en hoe ver ze daar ingaan. Zo komt iedereen natuurlijk met de trein aan, sommig hoteleigenaren sturen wat mensen om de laatste stuk van die trein mee te reizen en daar dan al contact met touristen te maken om ze zo een gratis taxi aan te bieden die uiteraard naar hun hotel gaan waar ze de goedkoopste kamers hebben.. tot zoevr geen probleem en dat is wat wij ook gedaan hebben, lekker een gratis rit en een goedkope kamer.. maar wat ze dan hopen en willen isa dat de de camelsafari bij hun neemt.. uiteraard vragen ze dan veel en veel meer.. zo wilde ze ons een safari aanbieden van 2000 roepie en beloven dan dat je de non-toeristic safari krijgt met alles erop en eraan (heb niet zon zin om te rkenen naar euros haha)dat hebben we niet gedaan wij zijn verder gaan kijken en komen bij een die ook in the lonely planet staat.. daar krijgen we dezelfde trip voor 850 roepie, dus dat scheelt wel even een hele hoop egld. Daarna is vervolgens het hotel ' teleurgesteld'.. en dat laten ze blijken ook.. ze proberen nog van alles uit je te krijgen zoals dat je bij hun je bagage stalt of bij hun terugkomt en ze beloven gouden bergen..Wij nemen dus de safari vij ganesh travel en worden om half 8 opgehaald voor ons guesthouse.. wij staan startklaar wanneer de man van de guesthouse ons vertelt dat de jeep van ganesh travel ergens anders staat en dat we daar heen moeten.. geljk geloofde ik er niks van, maar aan de andere kant kon ik ook niet zo snel bedenken wat voor een voordeel hij eraan zou hebben... hij blijft hameren en zeggen je moet daarheen ik heb gezegd daar te wachten etc.. geloof je me niet etc.. JE zou er bijna intrappen.. maar dan komt vanuit de andere kant onze jeep van Ganesh Travel... en ons keurig oppikken als afgesproken.. Wat de man van het guesthouse dus nog probeerde is je de andere kant opsturen zodat je je pickup mist en dan tenslotte de safari mist.. en dan kun je bij hem uithuilen uiteraard en biedt hij je dezelfde dag alsnog een safari aan.. maar goed dan de SAFARI

Om half 8 worden we opgehaald en ontmoeten bij het reisbureautje de andere mensen die meegaan.. zo ook een nederlandse jongen en meisje.. zo raar om weer nederlands te praten en ik kom zowat niet uit mijn woorden zo snel als dat gaat.. zelfde als dat ik nu in het stadium beland ben dat ik denk en reken in het Engels ik droom nog niet in het Engels dat duurt even , mijn ervaring in Costa Rica was dat ik na een maand zelfs in het Spaans droomde.. dus nu met dit verhaal schrijven denk ik in het engels en vertaal eht naar het Nederlands of zoiets not really exactly bu t well you get me... haha! Maar ik dwaal af.. de rest van de groep bestaat uit een jongen en meisje van zuid-afrika, meisje uit finland, jongen uit ierland en 2 mannen uit Australie. dus een gevarieerd gezelschap.. Na een goed ontbijt rijden we met een jeep al een stuk de dessert in, naar een plek waar onze kamelen klaarzitten

De kamelen zijn bepakt en bezakt niet te zwaar met wat eten maar vooral met veel zachte kussens.. ik krijg kameel Sunday en dat op zondag.. als het maar geen zondagrijder is :)..Ik ga erop en dan komt het, het beest moet opstaan dus dat gaat net als in het liedje van voor naar achter en van links naar rechst en de kameel staat op zijn 4 poten.. we gaan op weg met een camelman en zijn 'hulpjes' . ieder heeft zijn eigen kameel.in rustig tempo lopen we steeds verder de Dessert in.. nu al geweldig want al gauw zie je niks anders als woestijn om je heen, het is wel nog vol met planten en veel cactussen.. maar het is geweldig om zo hoog op zon beest met geweldig uitzicht, met niks anders dan natuur en wijd uitgestrekte landschappen in the middle of nowhere, zo rustig zo relaxed en ontspannen echt heerlijk. Dit is vakantie!

Ik lach me rot om de anderen te zien hobbelen op hun kameel 1 man, zo een die zijn 1e biertje al had in de truck.. en de hele tijd fucking dit en fucking dat en de ene grap naar de ander maakt...diezit op zo'n kameel met zo'n gigarode doek wat ie ergens opgeduikelt heeft en om zijn hoofd provosorischheeft gebonden wat moet lijken op een tulband.. maar zijn benen bungelen alle kanten op en hij hopt op en neer en bij elke hop komt eruit oh fucking what i'm i doing what is this.. ooohh aahhhhhh ja vast zon situatie als je had er bij moeten zijn haha..

na een half uur op de kameel gaan we ervan af even de benen strekken en lopen we wat door woestijndorpjes heen en drinken wat.. daarna weer op de camel om na een uur ergens te picknicken in de schaud want uiteraard is het HOT.. na de wc gevonden te hebben (rechtdoor bij grote struik naar links, kleine stronk met uitstulpsel naar rechts, bij de 3e catus rechtdoor en dan bij de geit met de zwarte stippen links en dar was het achter d egrootste cactus) koken de camelmans op zelfgemaakt vuur, wat groenten in een pannetje krijgen we chai en mag ik helpen bij het maken van de chapati.. en dat is onze lunch.. de kamelen worden dan helemaal afgezadeld, hun voorpoten worden licht aan elkaar vastgebonden (zodat ze niet te ver weg kunnen) en mogen lekekr rondlopen en hebben vrije tijd.. na de lucnh hebben we siesta in de schaduw..dus het gaat lekker relaxed niet teveel tijd op de kameel gelukkig want heel lang erop is geen pretje alhowel dag 1 mij prima vergaat.. zo hobbelen we smiddags weer verder.. totdat er 1 gaat renenn en we ineens met zijn allen in draf of galop in ieder geval snel gaan ahhha.. ik vlieg letterlijk 10 cm omhoog van mijn kussen af bij elke hop.. ahhh hoe doe je dit ik heb misschien 2 keer op een paard gezeten, hoe blijf je in vredesnaam zitten.. het gaat zo snel en ik vlieg de lucht in moet vervolgens mijn pet en slappe lach in bedwang houden om er neit af te vallen, daarnaas moet je uitkijken dat je niet met je benen terechtkomt in prikkelstruiken, langs cactussen schuurt of tegen een andere kameel aanbotst want die kamelen kijken echt niet uit of jij ergens tegen aan komt, die razen gewoon door.. lijkt op freerunning zeg maar hahaha.. en geen pretje ook omhoog en neer omhoog en neer echt meer dan overstretching van mijn liezen.. maar het is geweldig.. maar blij als ik weer even in stapvoets bij kan komen va deze wilde rit op Sunday die pepers als ontbijt heeft gehad..

Uiteindelijk om half 5 zien we in de verte de zandduinen... wauw da si mooi om te zien, alleen maar zand! Dit is de plaats waar we overnachten.. al gauw klim ik naar de hoogste top, zie om mee heen alleen maar zand en daarom de rest van de dessert en heb werkelijk een geweldig uitziecht... je kan zo ver kijken en je ziet alleen maar dessert geweldig! daar maken we de zonsondergang mee.. en is het donker als we ons eten krijgen.. wat het was weet ik niet, maar j eet het met je zanderige handen (rijst) de afwas is afspoelen onder water en je droogt het af met zand...het kampvuur wordt gemaakt en al gauw komen de sterren, dat zijn er werkelijk duizenden en zo helder en zo wijds omdat je wat hoger zit kan je zowat de hele sky zien..Super!

Een meisje heeft haar gitaar meegenomen, en wat maakt het zitten in the middle of nowhere, rondom een kampvuur onder de sterrenhemel helemaal af.. gitaarmuziek.. dus al gauw zingen we met zijn allen en warmen ons aan het vuur want het wordt al iets kouder, de anderen hebben wodka en whiskey meegenomen end at is denk ik mijn 1e drankje hier.. zo rond 0:00 zoekt iedereen een plekje in het zand, wordt er een deken gespreid en daar lig je op, zo blij met mijn slaapzak! Want snachts wordt eht koud, maar ik kon mijn slaapzak van boven heemaal dicht strikken, heerlijk warm!! om 6 uur is er al weer leven en kijk ik vanuit mijn slaapzakje naar de zonsopgang... terwijl de eieren en toast en chai langskomen.. geweldig!! Ik zou eigenlijk tot 11 uur de safari doen, omdat usa de bus moet halen, maar blijkt dat de helft van de groep nog tot 17:00 doorgaat, dus ik blijf lekker ook nog..

Bij het bestijgen van de kameel voel ik mijn benen wel..dit keer zit ik op Simon.. dat is werkelijk de sloomste van de groep, eentje die voor de prijs van beste kameel van het jaar gaat en altijd in de pas loopt, niet naar mij maar naar zijn baas luistert.. Ik had namelijk de galop nu wel te pakken, dus ik wilde rennen nou dat deed Simon wel maar 3 passen en niet meer, liever lui dan moe zeg maar.. en alleen als een kameel voor hem ging rennen niet als ik dat vroeg..

De hele dag verloopt als gister, we zijn nu nog met groep van 4 in totaal.. en het is vooral relaxing, genieten van het uitzicht en het gevoel van vrijheid op de kameel, met daarbij geweldige verhalen van de camelman.. heerlijk.. al wordt het steeds zwaarder om op de kameel wijdbeens te zitten, maar ach je kan ook zijwaarts zitten...samen met Keisha (zuidafrikaanse) lop ik vorop en we moeten naar links, dus we sturen en we sturen maar beide kamelen weigeren.. zelfs mijn makke Simon.. dan op gegeven moment als ik naar links trek aan het touw draait Simon zijn kop om, briest en veegt zijn neus aan mijn been af, ik schrik me rot en lijkt erop dat hij boos is.. nou toen maar besloten rechts te gaan als deze beste simon dat wil hahah..

aan eind van de dag in het frt van Jaisalmer een guesthouse gezocht me tKeisha en Michael ( van zauid afrika).. daar zit ik nu npg steeds.. lekker relaxen een beetej met hun.. kaarten, samen eten en morgen ga ik met de bus naar udaipur wat een sprookjesachtige stad schijn te zijn.. vandaag mijn planning gemaakt voor de rest van de tijd en toch veel moeten skippen omdat er geen tijd meer is.. ik ga niet naar mumbai.. want wil graag naar eenn nationaal park welke de andere kant op is.. maar met als voordeel dat dat weer dichtbij Varanasi een plaatsje aan de Ganges is..dus mijn planning is nu Udaipur daaran national park in midden van noord india en dan iets omhoog naar Varanasi zo hoop ik nog de tijger te zien ende rare rituelen rondom de ganges in Varanasi.. ik heb niks in Delhi gezien maar laat Delhi maar voor wat het is...

De groetjes allemaal!!

en kim hoe zit het? normaal reageer je meteen maar nu niet,.. is dat een teken dat je al je baby op aarde dropt? 2 weken eerder??

Alice, lien hebben jullie nog skype gedownload want ik heb jullie nog neit als vriendjes erop..

En lien ik heb je 2 keer geprobeerd ja.. is wat maar ik probeer nog keer op je vrije dagen..

Reacties

Reacties

Suz

Hello darling, wat een super verhaal zeg! Klinkt helemaal geweldig zo'n safari, ben zwaar jaloers hahahah. Wel even heel wat anders dan onze safari... ;-). Geniet er maar lekker van meis! Hier alles goed, nog steeds twee huizen dat wel. Dit weekend weekendje naar Zandvoort met de schoonfam, mijn god dit klinkt wel heeeeeel erg burgelijk na jouw verhaal hahhaha. Have fun, be careful big kiss!!!

Louise

En wederom geniet ik van je verhalen, dus ik hobbel voorlopig nog gewoon met je mee.

Liefs Louise

leonie

ja dit zijn ze.... heerlijk stuk om te lezen, geweldig!!! ik krijg er al helemaal zin om ook te gaan maar gelukkig duurd dat niet lang meer :-) YES!!!!!
ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen zitten na die tocht want dat lijkt me inderdaad niet echt prettig.
volgens mij vermaak je je prima daar in je eentje, leuk dat je verschillende mensen ontmoet.
have fun,

kisses leonie

Monique

Heey Suus,

Wat kun je toch geweldige verhalen schrijven. Ik zie het ook allemaal voor me en... dat jij dit ook allemaal meemaakt. Dan mis ik het wel hoor, gewoon lachen om de dingen die jou overkomen.... ik wacht weer je volgende avontuur af en geniet er nog lekker van.

Monique

vergeet er bij te zetten,.. je oud- collegaatje, haha

Kim

He suusel,
Haha, nee hoor, uk zit er nog steeds in, maar ik heb gewoon geen tijd om te reageren. Je zit zoveel achter het internet. Ik zou bijna denken dat je ons allen mist;-). Maar gaaf hoor je kamelenrit echt leuk. Heerlijk zo met het kamperen. Goeie keuze ook om nog lekker een nationaal park op te zoeken, moet je zeker doen. Je bent echt alweer een poosje op pad zo he. Nog 10 dagen man. Maarre, ik geniet nog steeds met volle teugen van je verhalen hoor. Hier verder alles ok, Jiska en Ellen op bezoek gehad vandaag...errug gezellig. Ja zo mis ik mijn collega's wel hoor. Verder...tja de laatste loodjes worden nu wel echt heel zwaar. Vind het nu wel welletjes, dus wat mij betreft mag ie ook voor de 27e komen. Maar hij zal wel solidair zijn en jou gehoord hebben...grr. Leker genieten nog en de volgende x zal ik braaf meteen reageren ;-).

Liefs en dikke kus xxx

charlene

2 keer gebeld?????hmm dat is mooi klote..terwijl mijn wekelijkse beluren toch wel iets minder zijn nu jij er niet bent haha..

super gaaf je verhaal dit lijkt mij nu ook super moet echt een geweldige ervaring voor je zijn...had er bij willen zijn..tja ik kom net terug van een hele interessante cursus (NOT)..ach het verschil moet er wezen!!!!

nou meid geniet er nog van voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje!!!!
ga je ook nog ergens heerlijk relaxen of is daar ook geen tijd voor??toch nog wat dingen niet doen tja de tijd vliegt ook en wel lekker dat je gewoon alles zelf kan bepalen..lang na moeten denken over wat er af valt???tja keuzes maken...of lukt dat nu wat sneller??haha..

nou schat ik wacht weer op je volgende verhaal!!!

dikke kus

Marielle

Hey hoi! Wat een gave dingen doe jij zeg! Ben blij dat ook dat je veel mensen ontmoet, want anders is toch een beetje lonely soms he!? En ik begrijp helemaal dat je zo snel went aan het engels, ik kan ook geen nl meer, vertaal vanuit het engels en spaans komt ook steeds meer in mn hersenpan! Ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en hoop je snel weer live te spreken!! Geniet!! Dikke kus

trynie en willy

hoi susan
leuk die reis verslagen en foto s die je stuurt,
afgelopen zondag was er een repotage van novib over india op tv.
susan geniet er van al die bezienswaardigheden.
en hoop dat je nog leuke reisgenoten tegen komt
groetjes van ons en nog veel plezier

richard

Hey Suus, Geweldig je verhalen. Ik heb dubbel gelegen met name rond je camelrit. Ik zie jou al zweven boven zo'n beest, met je hand op je pet en gierend van het lachen... hahaha. En die sky met die sterren. Geweldig lijkt me dat. Typisch dat je je reisgezelschap omschrijft als jongens, meisjes en mannen, en wat het verschil is.. Hier mis je niet veel, Het blijft slecht en koud weer, en het is een verademing om in gedachten met je mee te reizen door het stof en de warmte enz. Ben weer benieuwd naar je volgende story.

Liefs Richard

Iris

Hey camelen vrouw!

Wat een ontzettend leuk verhaal van jou zeg!!! Het lijkt me ook zo mooi om die rust te ervaren en het weidse van de dessert. Dus je ging van Sunday naar Simon de kameel. Wat grappig zeg, de een super snel de ander super lui, hahahaha. Maar wat triest dat die mensen probeerde jullie weg te houden van deze kamelen trip. Ach ja alles voor het geld denk ik. En het lijkt me zo intens mooi onder de sterren met muziek op de achtergrond, mooier kan het denk ik niet.

Ik wens je natuurlijk heel veel plezier bij de rest van je reis. Ik kijk uit naar je verhalen. Ik zie je al helemaal voor me, echt leuk!

Liefs Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!