Suzanneindia.reismee.nl

De nachtbus naar Bikaner

Hallo allemaal daar ben ik weer al stukken opgeknapt en voel me ook weer stuk fitter, ik zit momenteel op een antieke computer dus dat tikken gaat nu nog lastiger (alhoewel ben wel wat gewend heb al toetsenbord gehad waar de gewone letters vervangen waren door hindu of dat de letters uberhaupt weggevaagd waren dus moet maar beetje op de gok tikken.. dit toetsenbord vraagt om de harde aanpoak hard tikken en hopen dat de toets weer terug omhoog komt en niet blijft zitten in een stoffig, plakkerig indiaas goedje..

Maar goed op naar de nachtbus.. wat een belevind zeg.. om half 9 sta ik kant en klaar bepakt en bezakt te wachten, de beste man van de reisbureautje nodigt me binnen uit anders verveel ik me zo.. dan begint het kruisverhoor en dat gaat zo: you out of which country? your name? how old? you like india? where you ' bin'? you have boyfriend?you have sex? Nou bij de laatste vraag moets ik tot 5 x toe vragen wat hij zei ik dacht ik heb het verkeerd gehoord maar net zo stenografisch als de vroige vragen stelde hij deze oprecht geinteresseerd in mijn cultuur en niet pervers.. hij wilde alles weten hoe oud, met wie, hoe vaak per week en dn als klap op de vuurpijl hoe!! hier in indai worden ze uitgehuwelijkt wanneer ze 20-21 zijnen dan krijgen ze een ervaren man want ze moeten het toch uitgelegd geleerd krijgen hoe weet jeanders wat je moet doen? Toen save by the bus... die kwam er namelijk aan, hij zei nog sorry maar ik wil echt weten hoe het in een andere cultuur is..

Dan de bus beneden hebben ze gewone zitlaatsen 2 zits aan de ene kant en 1zits aan de andere kant.. daarboven zijnbedden.. ik krijg mijn plaats aangewezen een bed van zo'n 40cm breed enop Indiase of te wel Suus lengte aangemeten,zo'n 1,50 langdus nee haha, denk zon 1,70..met aan beide kanten gordijntjes aan alle kanten gaan de gordijntjes open en wordt ik stiekem gefotografeerd nou dat ben ik inmiddels wel gewend je bent hier net zo'n celeb..nou ik settle me maar op mijn bedje en vindt het geweldig,het is net hobbel de bobbel op de kermis.. ofken je dat gevoel je bent aan het fietsen en kletsen je let even niet op en je komt even in de berm terecht, hobbeldebobbelellelelelelele... nou zo zijn de gewone wegen hier ongeveer en dan nog wat erger, achik vind hetgeweldig je ligtdaar met je gordijntje dicht en wordt helemaal door elkaar geshaked haha.. wat minder leuk was dat ik uiteindelijk om 3 uur snachts op plaats van bestemming was (nou dat laatste ook nog niet eens) ze hadden me gezegd half 6 aan te komenop een busstation nou veilige tijd en plaats. dat was dus gelogen en daar stond ik dan met mijn slaaphoofden mijn slaapzakje in de hand, totaal verslagen door deverlaten plaats waar ze me eruit wilde zetten.. ik zeg nog waar is het station, waarop ze me toch allemaal hard uitlachen.. ja zeker lachwekkend zo'n blanke meid niet op dit moment voorbereid.. maar ik had een aardige local in de bus leren kenne, dus maak hem wakker hijwordt boos op de organisatie en zorgt ervoor dat ikergens anders eruit gezet wordt...pfff daar was gelukkig een rickshaw en nog gelukkiger was het hotel nog open en om 4 uur snachtlagik lekker veilig in mijn bedje..

Volgende dag het fort bekenen daar een jongenontmoet vanuit Maleisie maar woonachtig in USA.. die dag nog lekker rstig aan gedaan. Volgende dag samen met die jongen de bus gepakt naar de RATTENTEMPEL.. daarom ben ik tenslottein Bikaner.. geweldig de hele tempel vol met heilige ratten, overal ligt eten en overal staat melk..je moet oppassen dat je niet op ze gaat staan.. sommige locals gaan zelfs op de grond liggen alsin dezin van buigen, verder slana ze bij alles een kruisje.. bijzonder om te zien..

Daarnamiddag wilde ik internetten, maar er kwam een localnaar me toe met een heel verhaal en zeer zeker moeders mooiste haha.. een gigabril metuitstekende bruine voortanden, smal gezicht met als ik geluk had wat consumptie bij het praten.. maar wel aardig haha.. hij nodigt me uitvoor chai.. ach waarom niet en z beland ik iedere keer weer in van die gekke maar leuke situaties.. uiteraard moet je dan zelf voor je chai en van de ander betalen..maar vervolgens laat hij me nog wat tempels zien en slisthij er wat onverstaanbare engelsachtige historie uit. Ik knik maar beleefd..

Die avond de nachttrein genomen naar Jaisalmer samen met die maleisische jongen.. ik kan zijn naam niet nthouden anders zoudat iets makkelijker zijn.. ach zeg maar USA..

n e trein hebje allemaal bedden op een rijtje zon drie boven elkaar en so slaap jedus allemaalerg dichtbij elkaarde een snurkt nog harder als de ander en ik slaap niet zo goed.. bij elk geluid dacht ik als ze mijn tas maar niet pakken en keek ik vanaf mijn bedje weer het gagpad in, totdat ik de ander kant uitkeek en daar zag dat een indiase man in de spotlight nota beneaan zijn edele delen zat,... tjatwijfelde om het op te schrijven maarmoet het tocheven kwijt..wat er wel voorzorgde dat ik niet meerom het hoekje van mijn bedje keek haha.. Daarna ingecheckt in guesthouse en daar nog even lekker bijgeslapen, vanmiddag het fort bezocht en door jaisalmer gelopen, schtterende gebouwen met echt fijnsnijwerk.. en lijkt steeds meer op Alladin een man op de foto gezet die zijn snor even uitrolt (50 cm beid kanten uit) en bijna iedereen heeft hier een tulband op..

Ook is zichtbaar dat ikhierdichtbij de woestijn zit.. het is veel droger en het ziet er veel zanderige uit. Ik heb een KAMEELSAFARI geboekt jihaaa daar heb ik echt zin in eneen van de highligts hoop ik van mijn reis.. morgen om 8 uur vetrekken en dan combi van jeep met kameel en USA gaat ook mee.. daarna gaat hij terug naar Delhi.. wegaan met een groep van totaal 6 en blijven de nacht in de woestijn overnachten meteen zingende gids, kampvuur en schijnt een geweldige mooie sterrenhemel!

Ik ben benieuwd en wordt vervolgd.. En leo je mag marnhy toevoegenhoor..

En watvind ik van India ik vind het heel afwisselend, met mijn nek gaathet goed..ik moet gewoon niet te lang lopen met mijn rugzak maar dat komt nauwelijks voor want als ik met mijn rugzak ben neem ik een rickshaw, slapen is meer een probleem, verder met de prikkels gaat het heel goed..just go with the flow, jaze toeteren nonstop, jaje moet uitkijken waar je loopt, ja ze roggelenen ze tuffen.. maar ze zijn ook vriendelijk,sociaa veel meer gericht op mensen, sociale leven danop materiele dingen, behulpzaam enik vind het geweldig om tezien hoe mens en dier hier samenleeft en tuurlijk zie je dierenleed, maardat is niet te voorkomen en het is in balans met mensenleed..maargeweldig om apen te zienwonen in de steden, de koeien die zich nergens aan storen en altijd in de weg staan, dezwijnen, de vele vogels..hetweer is geweldig.. the flow is heel relaxed en ontspannen dus dat is mijn status nu ook!! Je ziet zoveel dingen elke dag weer en ik lach me rot hoe ze proberen dingen aan je te verkopen, je op de foto zetten, je aanstaren, maar ook hoe ze de dingen doen, hoe ze leven soms heel bizar soms heel simpel en eigenlijk wel logisch.. en je moet niet vies zijn van vies worden en niet te lang nadenken over je eten als je de keuken hebt gezien, als je gezien hebt hoe ze afwassen, hoe de wc's eruit zien, tja that's India..

Veel liefs voor iedereen blijf reageren want ik vind het erg leuk en lach me rot om jullie reacties

Suus

Reacties

Reacties

Misha

"Neuk jij? Ik wil graag weten hoe het in jouw cultuur is". GE-WEL-DIG! Dat wordt mijn nieuwe openingszin!

Hé, maar wat een gaaf verhaal weer! Het lijkt wel steeds beter te worden. En fijn dat jij zelf ook weer beter bent. Die rattentempel klinkt op zich al als een reden om naar India te gaan. Wat ik alleen niet snap: dat slaan van een kruisje klinkt niet erg hindoestaans...?

Er gaat niks boven de woestijn! Heel veel plezier dus op je woestijntocht. We horen vast snel hoe het was.

Liefs!
X

mams

Nou zeg super om te lezen. Erg leuk allemaal. Ratten op de grond alom is wat minder. Maar dat slapen in de bus is beter dan dat je moet blijven zitten toch. En ach hij deed alleen zijn penuskoker goed. Je verhalen zijn super. liefs

Gerard

Ha die Suus,

Na je schitterende verhalen, Taj Mahal, Indian Flow, Relaxing?, Holy Shit, Nachtbus naar Bikaner.... moet ik toch wel ff reageren. Ik geniet. Ik zieje daar ook helemaal lopen, zitten, staan, liggen, kijken, alles in je opnemen.... Geweldig!!
Wat je allemaal meemaakt, hoe je alles tegemoet treed. Welke problemen je tegenkomt, je foto's (natuurlijk ben ik daar zeer nieuwsgierig naar maar dat heeft met mijn aard te maken, dat weet je.. hahahha) en de hoeveelheid; ja als je eenmaal aan het "knippen" bent dan "knip" je door.....
Maar nogmaals: ik geniet! Jij ook lees ik steeds weer. En ik hoop dat je dat blijft doen. Niet (meer) ziek worden!!! Goed op jezelf passen en blijf rondkijken...
Hou me (ons allen) op de hoogte zodat we lekker met je mee kunnen genieten!!

Heel veel lieve groetjes van mij,
Gerard

charlene

suusje

wat hoorde ik nou van mies...had je mij gebeld??SHIT (om nog ff terug te komen op je vorige verhaal haha)ik was net op dat moment in gesprek.balen balen..

wat maak je toch een hoop mee..toch die rot nachttrein he..dacht je op dat moment zeker ff aan mij he haha..gelukkig is het goed gekomen pff zal wel ff schrikken zijn geweest..erg leuke foto´s ook..ben benieuwd naar de rest van de 5ooo ofzo!!!

ik ben benieuwd naar de kameelsafari..zal wel super gaaf worden!!!

enne ben jij al die mannen het hoofd op hol aan het brengen in de trein..haha echt weer iets voor jou om dat te zien..

meid geniet er nog van voorzichtig zijn en have fun

dikke kussss

Marielle

Hey zussie!
Wat een supercool verhaal weer! Je kan zo beeldend vertellen, dat ik het helemaal meebeleef en zelfs een beetje jaloers ben haha, terwijl ik het ook nog steeds super naar me zin heb! Maar snel een volgend verhaal! En ben blij dat je je weer wat beter voelt! xxx

Marina

Wat een verhalen! Fijn dat het weer wat beter met je gaat.. benieuwd naar je volgende avontuur! :D

Liefs

Ellen

Ha Suusje!

Wat een leuk verhaal! Lach me dood om jou!
Goed om te horen dat je je wat beter voelt en dat het met de overprikkeling wel meevalt..
Ow die rattentempel, wat stoer!!!
Ben erg benieuwd naar je cowboytocht op een kameel!
Geniet er nog maar lekker van, goed op jezelf letten en tot gauw!
Liefs

Olaf

Dit verhaal en het vorige ook gelezen. Echt weer leuk. Goed om te lezen dat je weer bent opgeknapt en je goed wapent tegen (verdere) nekklachten.

Echt bizar hoe de mensen daar leven. Met name het sociale aspect spreekt me erg aan; kunnen wij hier nog wel wat van leren.

Zou vandaag de wc schoonmaken, maar daar kan ik nog wel even mee wachten ;-)

Tot lezens!

Vanessa

Hey Suus,

Gelukkig voel je je weer wat beter! Ik vind de verhalen echt super om te lezen. Geloof dat je je wel vermaakt daar ;-)... Heel veel plezier nog!

Liefs Vanes

Alice

Hi stoere vriendin!!

Je berijdt nu vast en zeker een kameel in de Thar woestijn en ik ben héél benieuwd hoe je hebt geslapen onder die sterrenhemel....

Wat goed te lezen dat het met je gezondheid beter gaat, je weinig last hebt van je nek en je goed reageert op de vele prikkels! Ben echt opgelucht!

Je schrijft zó leuk en vooral grappig over je avonturen dat ik bijna een ticket heb besteld om je een weekje gezelschap te komen houden...hihi. Echt grappig dat jij voor de locals net zo interessant bent, als zij voor jou. Al die zeer directe vragen over onze "cultuur", vreemde blikken en de stiekeme foto's die ze van je maken.. Geweldig!
Je maakt onderweg wel de gekste dingen mee hè? Alleen al het OV.. Ikzie je al helemaal liggen in zo'n slaaphutje met al die vreemde figuren om je heen! Vond het wel sneu dat ze je zo uitgelachte in de nachtbus naar Bikaner... Gelukkig ben je niet uitgestapt! Moet er toch niet aan denken zeg!

Lijkt me wel bijzonder hoor... al die verschillende beesten die overal maar lekker mogen rondstruinen! Koeien, ratten, apen en zwijnen... Zal daar wel een prettig ambi-pure-geur verspreiden, hihi.
Je hebt die aapjes erg leuk op de gevoelige plaat gezet.. Doet me ergens aan denken...hahahaha. De andere foto's zijn ook leuk. Jammer dat het uploaden zo traag gaat....

Bikaner! Is dat niet dat de plaats waar die grote leeuwenkop uit Aladdin staat? Het is daar soms net een sprookje uit 1001 nachten of niet? Heb je nog leren buikdansen?

Suusje, ik kijk uit naar je verhaal over de avonturen in de woestijn! Ben benieuwd....

Heel veel plezier nog en de groeten aan USA!

Dikke kus!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!