Suzanneindia.reismee.nl

HOLY SHIT

Ditmaal een hoofdstuk over rituelen, je kan het zo overslaan mocht het jevervelen..

Op zich ziek zijn op mijn kamer was niet een hele erge ramp, ik had een mooi uizicht, zo had ik uitziecht op een ghat een religieus badplaats.. dus als ik wakker werd, kon ik 1e rang zo alle rituelen bekijken..

Zo zag ik een keer een groep mensen rondom een man zitten, om en om man-vrouw.. de mannen moesten bij hun vrouwen water in hun hand gieten en daarna goten de helpers water over allebei de handen, sommige gooien het nog over zich heen.. Dit allemaal nog een keer, daarna liep een helper alle mensen langs en gaf ze een rode stip op het voorhoofd.. dommige deden dit terug bij hem of raakten zijn voeten aan.. Daarna stonden ze allemaal op liepen naar het meer om daar bloemblaadjes in het water te strooien, daarna kwamen ze terug bij de man en gingen ze op de knieen voor hem met gebogen hoofd, raakte daarna met linkerhand linkervoet aan enmet de rechterhand de rechtervoet.. dat was het

Onzemartelaar gelooft in de lord Krisnha.. Hij loopt elke dag 5 km naar zijn praktijk (2,5 heen en 2,5 terug) hij staat op om 4 uur endoet dan uitgebreid zijn gebed, hij laat me een lange ketting met kralen zien en hij rolt een voor een elke kraal in zijn hand en prevelt daarbij lord krisnha. Daarna gaatzijn alarm op zijnmobiel afzodat hij weet dat het 5 uuris en gaat hij lopen,onderweg stopt hij voor een tempel en doet daar nog zon 5 minuten zijn gebed. Onderweg stopt hij zijn ketting in een mooi klein tasje en al lopend voert hij hetzelfde ritueel me zijn ketting uit.

Ze hebben hiervaak boven hun deur wat groene chilipepers met limoenen aan een draadje geregen hangen. Ditzorgt ervoor dat negatieve invloeden en kwade dingen buiten blijven.

je ziet ook veel jongens, mannen met eenkaal hoofd met enkel een piep klein stukje haar.. of een klein knotje.. moet nog uitvinden wat dat is..

Sochtends nemen ze een bad in de badplaats, (ben trouwens bij de badplaats geweest waar Gandhi's billen ook natgespettert zjjn) wat volgens een heel ritueel met bloemblaadjesen kannen gaat, een volle kan water houden zeboven hun hoofd en laten ze langzaam water uitlopen dat doen ze een paar keer..

Hier in Pushkar ishet echt een hindu dorp dus met stip op het hoofd, het zit bomvol rituelen en regels, zo sprak ik een man uit oostenrijk die in een ashram verblijft en gekleed gaat in enkel een witte doek, hij heeft een touw om zijn lichaam hangen en beschildertzichzelf elke dag weer met tekens wat weer met karma te maken heeft enzo en met alle vele goden en godinnen zoals Brahma en Shiva..

Tot de volgende aflevering van Holy Shit

Reacties

Reacties

leonie

leuk om te weten!!! goede toevoeging :-) maar welke rituelen horen tipisch bij suus op reis?
mag marnhy ook je reisverhalen lezen? mag ik haar dan aanmelden?
kus

Misha

Hé! Vet verhaal! Ik wil natuurlijk ook graag weten hoe het met JOU gaat, maar ik vind dit soort dingen toch ook wel erg interessant!
Is er nog een afdruk van die billen van Gandhi? Of zou het net zoiets zijn als hier in Europa met hotels waar Napoleon ooit eens geslapen Zou hebben? :-)

Liefs!

Ankie S

Heerlijk om je humorvolle verhalen te lezen. Heb wel veel aan je gedacht, want ziek zijn op reis in je eentje is zeker geen pretje. je slaat je er goed doorheen. Zou de Shit helende werking hebben? In het eerste boek van Irene van Lippe las ik jarengeleden dat ze het geweldig had gevonden, dat een dolfijn in haar gezicht poepte, toen ze met de dolfijnen zwom! Ik dacht in Thailand ook me te laten masseren, maar nu heb ik zo mijn bedenkingen.Veel gezondheid en plezier voor de komende tijd, de dagen vliegen. liefs @nkie

Alice

Wat schrijf je toch heerlijk! Echt een genot om je verhalen te lezen!

Hoop dat je gauw weer helemaal gezond bent en nog heel wat moois gaat beleven!

Liefs Alice xx

Mirre

Hoi Suus,
Wauw, wat leuk om je verhaal te lezen en je reis zo te volgen. Wat een andere indrukwekkende wereld. Een super beleving.
Geniet nog van alle indrukken, het land en de mensen.
Hopelijk heb je snel weer wat meer energie.
Take Care.
We denken hier in t koude kikkerlandje aan je.

Liefs Mirre en Dennis

Miriam

Hoi Suus,
Super om al jouw verhalen te lezen. Het geeft echt een beeld over wat je daar allemaal meemaakt. Balen dat het uploaden van foto's zo lang duurt hé. Nou geniet nog van alle indrukken die op je pad komen. Heel veel groetjes en knuffels
Miriam, Marco, Linda en Rik

Iris

Hey meis,
Ben gisteren thuis gekomen van mijn holiday en lees nu je super interessante verhalen! Dat is leuk thuiskomen!!! Wat mooi om te lezen hoe de mensen daar omgaan met religie en met elkaar. En zo veel verschillende soorten religies. Lijkt me onwijs interessant. Vind het ook echt leuk om te lezen. En wat vervelend zeg van die geweldige masseur, hahahahhaha. Ik zie je al helemaal liggen daar, zo van kom maar op. Heb je daarna geen last van je voeten gehad dan??? Gelukkig voel je je al wel een stuk beter. En de normale griep, ook fijn om te horen toch! Nou schatteke, veel plezier met je ontdekking van nog meer interessante plaatse, mensen en religies.

Dikke kus Iris

Marc, Carina en Dena

He Suus! Ben je alweer een beetje opgeknapt? Das mooi zonde om daar ziek te zijn zeg... Je schrijft trouwens erg leuk over je belevenissen daar. Wel leuk trouwens dat Shiva daar is, we waren haar al even kwijt. Voor de rest wensen we je beterschap en maak er wat moois van. We lezen het wel weer! Dikke kus van van Dijk!

Jan-Frederik

Volgens mij heb je het nu drukker tijdens je reis dan als je thuis bent. Je hebt even weer helemaal je doel gevonden. Erg goed van je.

Vervelend dat de gezondheid je plaagt en hopelijk dat je het je niet te lang achtervolgt.

Je verslagen zijn steeds weer leuk om te lezen. Misschien een suggestie: de boekenreeks "Suzanne op reis".

Meid, geniet van je reis en veel plezier gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!