Suzanneindia.reismee.nl

De Taj Mahal!!

daar zijn we weer zo ontzettend leuk om jullie snelle reacties te lezen dat doet me erg goed!

Waar was ik gebleven, de trein naar agra.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die nacht voor de treinreis bijna geen oog heb dicht gedaan, omdat ik toen ineens besefte dat ik daarvoor om 5 uur sochtends de straat op moest, het is ook hier dan pikkedonker en ik weet niet of het nou de verhalen zijn of de lonely planet of wat dan ook, het is geen fijn idee als vrouw alleen dat te doen.. Die nacht beloofde ik mezelf dat ik die ochtend om het hoekje mocht kijken om te zien of ik het aandurfde zo niet mocht ik mijn bedje weer in haha. Die ochtend sta ik dus bij de receptie twijfelend of ik wel de trein kon halen want....de receptie reageert nonchalant met van nou klijk es ghoe laat het es je mag wel eenbs opschieten (met al dat getwijfel, wel niet, was het ondertussen veel later dan gepland, jullie velen wel bekend haha) dus toen dacht ik ja you go girl catch that train! nou en natuurtlijk zijn er op dat tijdstip tuktuks en natuurlijk heeft hij mij veilig bij het station afgezet. Op het station is het al een drukte van jewelste, voornamelijk indiers.

Al snel vond ik mijn treinnummer op het bord en was het perron 1 makkelijker kon niet, want dat was gewoon de trein voor me. Vervolgens komt de grote vraag waar stap je in haha, alles is namelijk op naam of geboortedatum geboekt.. tja you have to figure that out.. maar dat bleeek simpel. Er stond c1 op mijn kaartje ik liep naar c1 stapte daar in en zicht mijn stoelnummer op. Daar zat ik een beetje verrast, dit kan nooit goed zijn zo simpel en snel dat dat ging! Maar wel dus! In de trein werden we al snel bediend door indiers met grote tulbanden op. We kegen water, daarna thee met biscuitjes en daarna nog een ontbijt en dat allemaal in 2 uur kunnen we in Nl nog wat van leren haha. Op een gegeven moment kwam er een giga brandlucht voorbij, of gesmolten rubber of wat dan ook, de trein stopte en ik dacht die trein staat in brand.. al die indiers kijken en lopen de trijn allemaal uit. Uiteindelijk bleek het iets kleins en kon het gefixt worden.. ach zo kom je van alles tegen..

Op station in Agra liep ik het perron af voor een paar meter, maar wist niet hoe gauw ik weer een paar stappen terug moest doen..er stond daar namelijk een barricade van scheeuwende, wijzende, neem jij die, neem ik die, opgelet, sta- klaar- voor- de- start- afmuskieten klaar om die net aangekomen toeristen te overvallen enoverweldigen en mee te kletsen naar hun auto, tuktuk, of wat dan ook. Alsof Madonna op het punt stond de menigte in te gaan.. Ikhebmijzelf een weg gebaand , half struikelend over debij hun is alles goedkoper en beter trekkende enhe roepende menigte naar dat oh zo kleine loketje waar het uiteraard warm en mierennest druk is.. om mijn prepaid kaartje te kopen voor de tuktuk.. PFFF en toen was het pas 8 uur 's cohtendswelkom op een nieuwe dag in Agra India..

Heb een leuk hostel gevonden met uitzicht op de Taj mahal. dus mocht hem in de verte al bewonderen. Met een mannetje van de tuktuk een deal gesloten enhij heeft medie middag rondgetuktukt doorAgra, langs wat tempels geweest en de tuin van de Taj mahal.

Toen snel weer naar mijn hostel want ik was kapot moe.. Heb wat in het hotel gegeten en daar kort even gekletst met een NL jongen, voor het eerst wat nederands weer gepraat, verder toch veel op mezelf geweest en iedereen lijkt hier erg op zichzelf. Daarna kreeg ik het koud buiten, op mijn kamer evn temp gemeten en had verhoging, voelde me al de hele dag niet fit, vanaf het begin af aan niet, maar wat wil je met zo weinig slaap ook, pijn mijn keel, heel moe en nu dus ook verhoging.. dus ben om 7 uur in bed gaan liggen.. Dat heeft me iets goed gedaan. Vannacht nog wakker glegen met 2 oordoppen in van blaffende honden, ik weet niet wat voor een nachtleven die honden hier hebben maar het is bij de beesten af. Om 5 uur ging mijn wekker, voor... DE TAJ MAHAL!! en ja bij zonsopgang. dus ik maar weer alleen over straat want de ingang was vlakbij. glij ik me nog uit over iets smerigs op de weg, waarop een hond schrikt van me en begint te blaffen tegen me,waarvan ik weer schrok en dacht: houdt je waffel zo smorgens vroeg en maak geen slapende honden wakker.. maar achter me hoorde ik al toeristen en ja het bleken Nederlanders, 2 jongens enmet hun samenpaar uur bij de taj mahal doorgebracht. en vrouwen mogen voordringen!! De Taj Mahal in mooi van veraf het is vooral de locatie wat het zo mooimaakt het is zo gemaakt dat de achtergrond getypeerd wordt door de lucht, dat maakt het witte gebouw extra imposant. van dichtbijen van binnenvond ik het niet zo indrukwekkend, (vergeleken bij st Paul in Londen) maar we hebben wat leuke fotootjes en daar gaat het om, en mensen kijken die na een uur met hordes aankomen is ook geweldig, de indiers en de chinezen lachen nooit op de foto, maar staan erg statig. Iedereen probeert de Taj Majal bij het puntje te pakken.. de ander springt .

g sowieso zijn mannen heel lief voor elkaar lopen hand in hand of gearmd en dar schijnt vriendschap te zijn.. Verder zie je sowiesoalleen maar mannen aan het werk, die rijden de tuctucs, bedienen je in het restaurant staan je te woord in je hostel of verkopen spulenwaar die vrouwen uithangen... tja...

Noi heb ik weer zon lang verhaal en dat over 2 dagen het is wat als dat zo 4 weken gaat dan wordt dat nog wat voor jullie om bij te houdn haha..

Vanavond heb ik maar mijn stoute schoenen aangetrokken en een meisje aangesproken, uiteindelijk samen gegeten dus dat was wel even een verademing na paar dagen alleen..

Noi morgen heb ik een busticket geboekt naar Jaipir.. ook zoiets lastigs waar ga ik heen, wat is het handigst, wat ligt op de route, waar moet ik mijn route aanpassen etc.. KEUZES maken vast mijn uitdaging hier..

Veel liefs Suus

Reacties

Reacties

Tam

Ben ik nu wel de 1e? wat toevallig weer!! ik ga zo naar Guus lekker nederlands!! veel plezier nog

Louise

Jeetje wat een verhaal!
Zit met dichtgeknepen handen vol spanning te lezen.
Echt grandioos dat je dit doet! Ben jaloers!
Voel je je wel weer helemaal goed?

Liefs Louise

Richard

Hey Suus,

Geweldig je verhaal. Gister lukt het weer eens niet om een reactie te plaatsen. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Maar je verhalen blijven erg leuk om te lezen, en als dit zo door gaat, dan is het net of je mee reist. Het wordt nog wel een behoorlijke reis zo. Geweldig om je overwegingen te lezen, en vervolgens toch de stap te zetten. Je wordt lekker gerondtuktukt (prachtig woord, vooral toevoegen aan de nederlandse taa!!).
Je mist hier erg weinig van het weer. Das gewoon slecht. Naar, regen en kou en wind.. Denk wel aan je rust. Ziek worden daar lijkt me geen pretje.
Heel veel lol. Groeten uit Zetten...

Lieve groet Richard

jokeaartse@hotmail.com

Hoi Suzan.
Jeetje wat mooi allemaal die Taj Mahal. leuke foto's. Die tuktuks zijn super he om je te verplaatsen. Lekker om die lange verhalen te lezen. T'is net of je er zelf ook bent. En over die donkere nachtelijke escapades van jou moet ik wel erg lachen. klein schij... Maar geniet van al het moois. maar niet ziek worden he. dikke knuffel mams

Marlot

Hee praktijkbegeleidster ;-)

Leuk dat je zo vaak wat schrijft hier, vertelt wat je daar allemaal doet en wat je bezig houdt. Leuk om je zo toch nog een beetje te kunnen volgen.
Foto's zien er ook veelbelovend uit! Geniet er nog maar van daar (en van het weer) want hier is het 3x niks (regen regen regen en nog eens regen)...

Veel liefs Marlot

Iris

Hey lieffie,

wat leuk al die verhalen van je. En idd nu al zo kort in je reis. lijkt me ook ontzettend overweldigend wat betreft al die mensen die aan je lopen te trekken en te plukken. wel goed hoor dat je toch om 5 uur de straat op bent gegaan. hoe voel je je nu dan? je had toch een beetje koorts? hoop dat je je nu beter voelt. en leuk dat je ook nederlanders tegen komt en gezellig dat je met een meisje bent gaan eten. dus de taj mahal is leuk van veraf! grappig toch dat mensen er dan zo'n ophef over maken. ben heel benieuwd naar je verdere verhalen. morgen ga ik zelf met vakantie, niet zo'n verre reis als jou, maar heerlijk genieten in spanje. nog heel veel plezier en succes met al je ontdekkings reizen en het ontmoeten van misschien wel meer vrouwen, aangezien je alleen maar mannen ziet overal, hahahahh. mooie foto's ook! leuk om te zien.

geniet ervan en doe voorzichtig met je gezondheid.

dikke kus en knuf Iris

Kim

He Suusel, klinkt goed allemaal. Gaaf hoor. Pas je wel een beetje op...honden en struikelen enzo. Maar ik lees het allemaal wel weer, je bent druk aan het reizen. Maar ja, groot land ook he. Mooie foto van jou en de taj. Ben nu al benieuwd naar je live verhalen. Hopelijk ben je wel weer beter...niet ziek worden he, das zo zonde.

Liefs en dikke kus xxx

Monique,Nino en Geessienus

Heey Suus, wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen.Geniet ervan meissie.....groetjes uit Westervoort

mirjam

hee suus
mooi verhaal leuk om te lezen ook leuk dat je daar nederlanders bent tegen gekomen ff je eigen taal hihihi,maar denk je wel een beetje aan je gezondheid
groetjes en liefs van mij

charlene

heyyyyy suusje

alweer zo´n mega lang en leuk verhaal...nou ik heb je nieuwe roeping gevonden;schrijven je schrijft erg leuk (kan je daar weer over twijfelen hihi).

je maakt een hoop leuke en spannende dingen mee,super .foto´s zijn ook erg leuk..valt het wel mee met de viezigheid en stank?en natuurlijk ben je en blijf je gewoon suus de klungel haha en zal je nog wel vaker struikelen hihi...meid geniet ervan en denk ook aan je rust he ziek worden schiet ook niet op..
dikke kus ons

Jan-Frederik

Spannend zeg, je indiase belevenissen ! En "verblijf van bekronende glorie" als betekenis van Taj Mahal moet je dus maar "van een afstand" zien.

Respect voor je durf en ik zie uit naar het volgende verslag.

Marielle

Wat een gaaf verhaal!! Maar asjeblieft niet ziek worden hoor! Maar keep on writing, is super om te lezen!

xxxx

Olaf

Ha die Suus, leuk om het allemaal te lezen en te zien op de foto's. Net als bijna iedereen die reageert, zouden we graag met je ruilen of bij je aansluiten om zulke mooie dingen te zien en mee te maken!

Natte groeten uit de polder in het polderlandje.

Suzanne (ja die andere)

Hey lieverd, wat onzettend leuk om de lezen, je maakt er een uitgebreid verslag van hoor. Ben je nu wel weer helemaal beter? Goed van je dat je zelf op mensen afstapt kan best eenzaam zijn zo en zeker als je steeds weer doorreist... Geniet meissie en doe voorzichtig! Dikke kus van mij en Sander natuurlijk.

Alice

Heey tijger,

Wat een spannend en grappig verhaal zeg! Het is net alsof we even jouw Indiase wereldje binnen stappen. En wat lig je er mooi bij voor de Taj Mahal!! Wat een plaatje!

Hoe voel je je nu? Alweer wat beter? Je gaat echt niet zek worden hoor! Rustig aan en goed eten en drinken!
Hoe is het eten daar trouwens? Lekker?

Alles zal wel even wennen zijn... Net als het op jezelf aangewezen zijn. Echt stoer...telkens voor een KEUZE staan en deze MOETEN nemen! Ben trots op je!

Lieverd, geniet van alles en veel plezier en avontuur in Jaipir!!!! Kijk nu alweer uit naar part III, haha.

En eh, zorg goed voor jezelf hè!!

Veel liefs Alice
xxx

michel

hey allerliefste lieverd van mij,

wat een super leuk, geweldig en mooi verhaal weer. je kan kan echt trots op je eigen zijn hoor!!! wat zo al een paar mensen in de reactie zeggen, het is net dat je zelf meereist.
die foto bij de taj mahal met jou erop is echt super mooi zeg!!hoe gaat het met de foto's maken dan?? heb je het kaartje al vol?(zou wel he!!!!!)
ik hoop dat je je eigen alweer een beetje beter voelt en dat je gewoon lekker fris verder kan reizen, want ziek worden is echt geen optie!
gelukkig spreek ik je veel dat het missen van jou een klein beetje minder is dan als ik niks hoor, dus ga zo door schat.
nou heel veel plezier in jaipir en blijf doorgaan met keuzes maken want dat is idd heeeeel goed voor jou haha!

zet hem op schat en geniet van alle dingen die je ziet. heel veel knuffels en kusjes van mij en een poot van jambo + een lekkere lebber en een tjielpje van Tiesto

hvj suus x

Anneke

Wouw Geweldig om zo mee te "reizen" met al je belevenisen. Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt! Niet ziek worden he!
Volgende missie is dus jaipir. Heb al even gegoogled, zag een heel mooi gebouw voorbij komen palazzo del vento en een mooi paleis op een meer. Gelukkig heb je zo nu en dan wat aanspraak van andere mensen ljikt mij inderdaad heerlijk als je zo op je zelf bent aangewezen. Ik wens je weer heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier en zal alle goede gezondheid je kant op sturen!!
Succes Anneke en bende!!

leonie

dag lieverd,

ik wilde vandaag met smart mijn email openen in de hoop dat je weer wat geschreven had... en gelukkig. inderdaad net of we met je mee reizen.
heb maandag met marnhy besloten dat we ook definitief naar india gaan dus vind het heerlijk om te lezen wat je allemaal doet.
denk inderdaad wel aan jezelf en je gezondheid suus. heel leuk de foto van de taj mahal! ga precies dezelfde maken hahahaha.
wat heeft michel een lief een berichtje naar je geschreven :-)
geniet met volle teugen en hoop snel weer wat van je te lezen.
dikke kus

Suzanne (nog even die andere)

Ps wat een lieverd is het toch ook he? (Michel dus!) Dikke kus

Ellen

Ha bikkel,

Wat leuk om je verhalen te lezen. En zo herkenbaar dat struikelen, twijfelen etc.
Dapper hoor, wat je allemaal onderneemt!
Ben erg benieuwd naar al je foto's.
Enne bij terugkomst kun jij onze 3d Taj mahal vast heel snel puzzelen!
Goed op jezelf letten, niet ziek worden en vooral lekker genieten!
Tot snel.
x

Sabrina

Wow....
Die verhalen....
Geweldig......
Super gaaf dat je daar bent !!!!
Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!!!
veel succes maar weer en veel plezier natuurlijk.

veel liefs
van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!