Suzanneindia.reismee.nl

NAMASTE INDIA

Haaaallo allemaal of NAMASTE kan ik beter zeggen..Nu dan het eerste verhaal uit India.

Zondagochtend vertrokken naar Schiphol.. online ingecheckt dus dat is snel geregeld.. Mijn eerste vlucht vertrok met iets vertraging naar Istanboel. Maar dat maakte niet uit, want des te minder hoefde ik te wachten op het vliegveld..Uiteindelijk vertrok dan ook de vlucht naar Delhi. Ik had het geluk dat ik naast een meisje uit Delhi kwam te zitten en die heeftme direct allemaal tips gegeven en haar telefoonnummer die ik ten alle tijden kan bellen! Zijmoet alleen morgen weer weg dus ze kon me niet wegwijs maken, maar ik denk dat iknog contact met haar opneem, mijn laatste dagen...

Ja en dan komt hetNAMASTE inIndia Nou en wat een welkom was dat.. vliegtuig uit en direct in de rij, eerst nog door de gezondheidcheck,, en inderdaad (frank!!) daar werddetemperatuur gemeten van iedereen.. dus dan zie je jezelf op het scherm in het blauw/rood/geel/oranje..deze koelbloedige

Cool
kaaskop mocht door. Heb je die rij gehad, kun je aansluiten inde volgende rij.. En ik hadhelemaal niet geslapen, hadeen scherm in het vliegtuig met alles erop en eraan dus heb hele tijd spelletjes gespeeld en film gekeken haha. vervolgens naar de bagageband en gelukkig mijn tas was er!!

Dan loop je eruit en heb je links en rechts achter hekken allemaal mannetjes staan met papiermet daarop hotel en naam..en ik was zo beetje de laatste dus liep daar helemaal alleen, te zoeken of mijn naam er tussen stond, nee dus.. nou dat begint goed, Ik gebeld naar hethotel. Ja komt eraan,en inderdaad hijkwam eraan, met de meest stomme smoezen en weet ik het wat allemaal, waarbij ik continue nog maarhet hotel gebeld heb..die zei dat het goed was.. maarwel opgelicht met de prijs..je weet het, je wordter voor gewaarschuwd,je staat er bij en kijkt er naar.. en weet je na zon lange reis konhet me ook gestolen worden, als ik maar kon slapen.. en teminste maar veilig in mijn hotel aankwam..

Uiteindelijkin mijn hotelkamer.. toen was het 7 uur s'cohtends..maar gaan slapen.. maar het voelde niet als een warm welkom, indie korte tijd zoveel mensendie om je heen hangen en van alles willen en vooral toeristjes uitknijpen.. kom ik wel op een netjes verzorgd hotel,maar kamer zonder ramen..uiteindelijkpaar uurtjes geslapen, heel raar, ik weet dat ik2 keer van mezelf wakkergeworden ben.. omdat ik iets uitschreeuwde, ze zullen wel gedacht hebben helevreemde gewaarwording. Slecht geslapen, uiteindelijk onder de douche maar gestapt, waarvan je ook niet weet wat de bedoeling is, met emmertjes en potjes erbij.. overalkraantjes.. nou ik doe het maar gewoonop zijn hollands haha..

Op dat moment voelt dat wel raar op zn donkere kamer geen idee wat je buiten aantreft en hoe de dag zal zijn..op dat moment dacht ik ook jij altijdmet je ideeen PFFF. Maar ja je zit toch in India eruit moet je.. dus hotel uitgezocht en de straat opgegaan. Het is stoffig en oud en vies maar niet zo er als ikgehoord had of ben dan toch wel wat gewend..Iedereen toetert en rijdt door of tegen elkaar.Uiteindelijk in een tuktuk gesprongen en daaral toeterend, botsend, slingerend en hobbelig naar hotel gebracht, die zat op een giga drukke marktstraat maar wel gezellig,hostel is hier veel beter,tenminste een raam, dakterras, internet enandere backpackers! Zo ook al een adres in GOA gekregen, van een nederlandse vrouw die daar woont! Vanmiddag door de straatgewandeld op zoeknaar het station, lang leve de lonely planet, met een -oogcontact-werende-zelfverzekerde-ik-doe-dit-al-jaren attidtude mijn weg vrijgemaakt naar de toeristoffice en mijn treinkaartje gekocht voor morgen, helaas was de trein naar Haridwar vol..dat was eigenlijk mijn plan. Maar dat dan maar aan heteind van de trip, nu dan maar morgenvroeg eerst naar Agra naar de Taj Mahal.

Oversteken ishier ook van de zotte,alles rijdt gewoon door, maar gewoon aansluiten bij de locals en zo steek je net als dat computerspel met dat kikkertje die over moet steken, naar de overkant ennog een goede besparingstip gezien.. zet 6 blinde mensen achter elkaar, geef de voorste een stok en al lopend in de polonaise vindt iedereen zijn weg..En ook leuk de Holy Cow op de markt snuffelend tussen alle koopwaar, vooral sieraden leek hij erg interessant te vinden.

Hebnet gegeten een Noodle soepje (70 eurocent),dat was goed te doen,demeeste gerechten zijn vega dus ideaal.Straks lekker slapen in mijn hotelkamer, met afgebladerde muren en verf, geweldig toch! (nog minder dan 6 euro)

Nou morgen vroeg op, 6:15 vertrekt mijn trein..op naar AGRA!

Doei lieve allemaal!

Liefs Suus

Reacties

Reacties

Loes

Suus!!!

Lache om te lezen..!!!
Geniet van alle geuren en kleuren!!
Tot babbels weer!!!

Kuss

Tam

Hey wat goed zeg!! Je zal wel helemaal kapot zijn en het blijft lekker spannend. Maar komt vast helemaal goed!! Succes met opstaan morgenochtend!! Hoop dat je niet teveel last krijgt van Jetlag. Ach in de Taj Mahal kom je misschien wel tot rust! Liefs Tam

Marielle

Wow, heftig gelijk zeg! Maar super gaaf! Ff cultureshock verwerken en lekker genieten! Ben zo benieuwd naar de Taj Mahal! xx

leonie

nou je zit er al lekker in lees ik. wel flink wennen. hoop dat je wel een beetje beter slaapt. heel veel plezier meis en lees met veel plezier je verhalen...
dikke kus

Alice

Heey meissie,

Gaaf!!!! Je reis is begonnen en het brengt je gelijk al bijzondere en spannende ervaringen. Erg leuk om te lezen! Zie het helemaal voor me... Jij, op je nieuwe sandalen, lonely planet in je handen, grote tas op je rug, schaaltje noodles erbij, alles willen zien en vooral avontuur willen beleven! Echt superstoer!

Morgenochtend is het even vroeg uit de veertjes, maar daar krijg je dan ook iets schitterends voor terug... de Taj Mahal!! Wat moet dat een bijzondere treinreis worden!! Je zult onderweg vast zoveel indrukken opdoen. Natuurlijk de bevolking met al haar facetten, maar vast en zeker ook een geweldige natuur. (hoop niet dat je onderweg last krijgt van koeien op het spoor, haha)

Hoop gauw weer iets van je te horen en benieuwd naar de foto van de Taj Mahal!

Doei lieverd!!!

Liefs Alice X

P.s. je bent echt net op tijd vertrokken!!! Het is hier echt vreselijk vies herfstweer, bah. Ik ga maar gauw de boerenkool opzetten, hihi.


Op naar de Taj Mahal!

Olaf

Leuk om wat van je te lezen. Hoop dat je de kaaskopgewoontes snel overboord kunt zetten en lekker met de flow in India kunt meegaan.

Ben erg benieuwd naar foto's en verhalen van Taj Mahal.

Kim

Hey Suusie,
Wauw, heerlijk verhaal. Lekker he, meteen in het diepe gegooid worden. Maar ach dan heb je die vuurdoop gehad en zal je oogcontact-werende-zelfverzekerde-ik-doe-dit-al-jaren-blik misschien nog wel overtuigend worden. Maar zo te lezen komt t allemaal wel goed. Gaaf man, naar de Taj Mahal. Ben benieuwd naar je volgend verhaal. Ga nu ff je foto's checken.
Veel liefs vanuit druilerig holland en een dikke kus xxx

charlene

hey stoertje

wat leuk dat je zo snel al schrijft ..zat vanaf 7uur al op je sms te wachten haha maar gelukkig kwam hij al snel.kon ik weer rustig adem halen...en 1 dag aanwezig in india en dan al zoveel mee maken...dat beloofd wat voor de rest van je reis...
nou vanavond lekker slapen,goed uitrusten en morgen weer een hele hoop leuke spannende en mooie dingen meemaken...geniet ervan meid!!!!en tot snel he..
hele dikke kus van ons drie

ankie S

geweldig om al van je te horen.ik zit hier bij vollemaan op zolder te lachen om je verhaal. je doet het uistekend!succes en geniet ze! liefs @nkie

Misha

Hé Suus!

Wat vet zeg, meteen al zo'n lang verhaal! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik vind dat aankomen altijd een van de minst leuke momenten van een reis... Je bent moe, staat met je backpack te wankelen en in tijd tussen het moment dat de Lonely Planet werd geschreven en het moment dat je aankomt blijkt ineens dat alles veranderd is, de uitgangen aan de andere kant zitten en allerlei lugubere types je van alles aan willen smeren. Maar gelukkig duurt zo'n moment nooit lang. Blijf vooral schrijven! Ik lees het allemaal!

Liefs,

Misha


PS. €2,50 voor een ijsje???

Jan-Frederik

Ik krijg de indruk een spannend boek te lezen bij het volgen van je reisverslag. Een spannende/indrukwekkende start van je reis. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!