Suzanneindia.reismee.nl

Op zoek naar moslima's in Ranomafana!

afgezet voor de deur..aangekomen om 17:00. voorgerecht ,jiska telefoon in de hand voor de gids. Gids te ver weg in dorp, dus kon niet meer komen. Het was koud en vochtig. Alleen voorgerecht toen kwam gids voor avondwalk. Die praatte bijzonder..jaah.. moslima (mouselemur), kleine kameleons, zoektocht naar kikkers.. waarvan wij dachten aha en hij jaaaah.. banaan op de bomen smeren, moesten steeds stil zijn.. begon vrij vroeg te regenen, regenjassen geleend.. lek als mandje. jahh, jahh.. blue legged chameleon jahh..regent pijpenstelen, lopen langs de weg, stroompjes water langs de weg.. af en toe komt vrachtwagen voorbij.3 uur gelopen langs rand vanhet park, gevonden: slang, iniemienie kameleons, kikkertjes, andere kameleonsoh you are so lucky,koud en nat. bij terugkomst heerlijk vega gegeten, tempura. Enige gasten, buiten was het veel te koud, vooral nat geregend. Geen warme douche konden nemen, er was geen water, alleen maar koud water in een emmer. wc moeten we door de kou naar buiten, om

vroeg naar bed. Dag erna, na wederomeen slechte nacht en algehele uitputting was het vroege opstaan en weer een park bezochten te veel voor jis en moest ze helaas besluiten niet mee te gaan. Suzan gaat alleen op pad met Emiel. De oudste gids, die al vanaf begin er bij is, dertig jaar lang. Ooit zelfs nog apen heeft neergeschoten, uit onwetendheid. omgeschoold nu beschermer van het woud.Regenachtig,vochtig wastotaal ander klimaat. smalle paadjes veel klimmen. Regende wederom..kreeg zijn regenjas aan. al snel golden bamboo lemur. common lemur, heel veel soorten kikkers, vangen die hij dan duizelig schuddeen neergooidedie gesoirenteerd voor zich uit keken. aan het eind favoriet de giraffekever die ik graag wilde zien, kleine zwarte, net zo klein als vliegmaar dan met giraffeneken toen ineens toverde hij de enige echte giraffekever tevoorschijn en een vrouwtje. Geweldig!

tegen de middag terug, half twaalf. Jis net op, toen gegeten. Toen gevraagd om taxibrousse te bellen.. terwijl we nog aan eten waren staat taxibrousse al klaar. Nog nooit zo snel geweest, dus als een idioot spullen inpakken, alle natte kleding inpakken. Toen stoppen, bus met pech helpen, overladen. terug fianarantsoe, heel veel mannen om ons heen, waar heen. naar de wc.. vies..kijkt boven deur uit. cds gekocht, even langs straatje gelopen. Voorste plekken waren beloofd, maar kregen we niet. Chagrijnige chauffeur/ overstappen op andere bus richting moramanga. lange reis. 5 uur rijden. 21:00 aangekomen.. vanaf 12:00 weggegaan..in donker komen we aan.. verdwaasd uitgestapt.. iedereen stapte uit, wiste niet waar we waren. lang onderhandelen voor taxi.. uiteindelijk 1 gevonden, bleek superleuke moderne auto, blauw met strepen erover.. helaas stopte ie na 500 mtr en moesten we wachten, de chaufeur rent weg en regelt een ander, gelukkig toch bij hotel afgezegd. Luxe kamer, geen eten meer. Toch uiteindelijk in de karaokebar nog speciaal voor ons gemaakte noodlesoep. briefje voor karaokeliedjes in te vullen..kwam een medewerker en groep jeugd binnen..die meteen gingen zingen, vriendelijk naar ons. Gekletste met medewerker die in band zat, na warme douche, slapen. eindelijk slapen, arigaat aan. volgende dag volop zon.. kleding te drogen gelegd.. lekker beetje uitgeslapen.. spullen weer gepakt. camera van collega blijkt gestolen, toch ook misschien in trein.

rudi

leuk verhaal op een koude regenachtige zondagmiddag, krijg weer lekker vakantie gevoel, dank en wacht op volgende verhaal

Jiska en suus

Ha Rudi!! Dank voor je reactie! Je zit alleen een oud verhaal te lezen die ook nog es in steno is haha helemaal goed hoor, maar dit is van Madagascar vorig jaar ;)